Блог Сиваш Ю.О.вчителя фізики та математики Пологівської СРШ І-ІІІ ст.№2

Додаток 1



Запропоновані вправи тренінгу доступні та прості. Їх може проводити сам вчитель на уроці. Практичний психолог також може допомогти. Проведення тренінгу передбачає початок розвитку змін у своїй мотивації, початок самопізнання. Учні не лише отримають необхідний обсяг профорієнтаційних знань та навичок, але зможуть оцінити важливість знань конкретного предмету, що лежать в основі професії.
         Наведу декілька вправ.

Вправа 1 «Моя професія»

Мета: визначити рівень поінформованості підлітків про майбутню професію.

Кожен з учасників розповідає про власні уявлення з обраної професії. Після закінчення кожного повідомлення відбувається групове обговорення, доповнення та дискусія стосовно позитивних та негативних сторін професії. Які знання з фізики та інших предметів будуть застосовані в обраній професії?

Вправа 2 «Схвалення»

Мета: навчитись виділяти позитивне у майбутній обраній діяльності.

Учні отримують письмові завдання:
1.    Запишіть п'ять своїх позитивних рис, які здатні забезпечити вам успіх у майбутній професійній діяльності.
2.    Запишіть п'ять своїх позитивних рис, які допомагають вам у спілкуванні з іншими людьми.
3.    Згадайте і запишіть свої успіхи в минулому та їх вплив на ваше життя і діяльність.
4.    Згадайте і запишіть слова-схвалення, які були висловлені на вашу адресу іншими людьми і які мали вплив на ваше життя чи діяльність. Спонукали вас до активності, надихали на певні досягнення.
5.    Запишіть, як ви підбадьорюєте самого себе, коли зазнали невдачі.
6.    Згадайте й запишіть, як ви хвалите самого себе, коли досягли певних успіхів.
7.    Згадайте й запишіть, як ви хвалитимите інших, коли хтось досягнув успіхів, зробив щось важливе.
8.    Запишіть вітання іншій людині з нагоди успішного завершення нею важливої справи.

Вправа 3 «Активізуй уяву»

Мета: сформувати нове ставлення до вашої діяльності, зробити її цікавішою і привабливішою для вас.

Завдання:
1.     Уявіть, що ви досягли своєї мети, що ваша мрія здійснилась. Створіть картинку приємного, щасливого майбутнього.
2.     Уявіть, як ви наполегливо багато навчаєтесь задля вашої мети. Ви отримуєте величезну насолоду, займаючись навчанням.
3.     Часом ця діяльність є досить складною, ви відчуваєте труднощі, але вам цікаво, ви прагнете подолати перешкоди й будь-що досягти своєї мети.
4.     Поєднайте дві уявні картинки: результат тривалої роботи і значних зусиль – успіх, щастя, багатство і слава.

Вправа 4 «Встанови відповідність»

Мета: сформувати значущість знань з фізики в обраній майбутній професії.

Завдання: встановіть відповідність, який програмовий матеріал з фізики застосовується у зазначених професіях.

Програмовий матеріал
Професія
Вологість повітря. Атмосферний тиск.
Працівник ДАІ
Закон радіоактивного розпаду
Метеоролог
Тиск газу. Основи МКТ
Фотокореспондент
Гальмівний шлях
Архітектор
Дисперсія, інтерференція світла
Військовий
Закон збереження імпульсу
Археолог
Статика. Умови рівноваги тіл.
Пожежний

Немає коментарів:

Дописати коментар